lördag 15 mars 2008

TIllbaka till mina rötter

Jag har bestämt mig för att lägga mer tid på att lära mig mer om katalansk kultur. Jag hade en intervju i går med en tjej som lär ut katalanska på sin fritid till invandrare.
Blev så sjukt taggad att verkligen uppmärksamma katalansk kultur i svensk media efter det. En tanke jag fortfarande håller på, så det kanske är ett sant projekt? (Jag har väldigt lätt för att vilja en sak o sen inte vilja mer efter tio minuter...som i dag jag hann ändra mig 6 ggr innan jag fick druckit kaffe,
- för fan Johanna, bara drick, sa Gustavo :))

Iaf, kattekultur in my heart.

Fast sen kom jag på att ikväll var det ju melodifestivalen, något jag missat de tre senare åren (ja jag kollar alltid annars) mitt första melodifestivalen minne var när mamma lät mig köpa dillchips (jag är uppväxt på hemmagjord muesli o färsk komjölk)o lät mig stanna uppe o se HELA melodifestivalen, mor insisterade på att röstningen var skittrist men jag skulle bannemej se det. Kvällen slutade med att mamma åt dillchips o jag bad henne sänka volymen så jag kunde sova.

Nu blir det Papa Dee, Håkan Hellström, Che Sudaka o några timmar skrivande.

Over and out, vi hörs imorrn :)

Inga kommentarer: