måndag 24 mars 2008

En riktig HÖSTdag

Neel föreslog lite te, och tänk jag hade lundablanning hemma. Det är nog världens bästa te. Dels är det praktiskt o sen är det bara såååå gott, säkert för receptet är hemligt.

Iaf, från det att man häller kokande vatten på tekulan tills koppen är uppdrucken håller det samma smak, man behöver alltså inte resa sig mitt i sin temeditation för att tömma tekulan. Det är ett te som går att dricka både med och utan mjölk (de senare sker när mjölken är slut) o sen är det gott till allt; nybakt bröd, gamla skalar, potatissoppa eller choklad. Lundablanning sviker mig aldrig.
Sen har jag ett komiskt minne med detta te också, en gång när jag var på Javahuset och skulle handla o betala med kort (som jag alltid gör i Sverige) ber killen mig att skriva under kvittot:
" du är snäll o skriver ditt telefonnummer också på raden där under"
Jag tror han menade mitt personnummer, men sött var det :)

Ett te helt i min smak, men jag dricker det för sällan här, rädd att påsen ska ta slut...får be Vikke köpa o skicka ner :)

Tycker denna låten passade också, som skrivet ovan, en riktigt höstdag ;) Synd bara det är 18 grader varmt ute o strålande sol. Stirrar jag riktigt länge på träden ser det nog ut att blåsa lite iaf...

Inga kommentarer: