onsdag 19 mars 2008

Är det åldern eller bara för tidiga mornar?

Jag har haft glasögon sedan jag var 9 år, dvs. under 16 år har jag inte kunnat se ordentligt. Min syn har försämrats gradvis med åren och nu är den som sämst. Utan glasögon ser jag ungefär som om du har målat med vattenfärg på ett blött ark eller som de visualiserar en persons syn efter den har svimmat. Jag kan inte urskilja former och ser suddigt på mindre än 10 cm avstånd. Ju mörkare det är desto färre färger ser jag.

I morse hann jag hela vägen in i badrummet, kissa, borsta tänderna, tvätta ansiktet till jag kom på att jag glömt ta på mig glasögonen när jag gick upp.

Jag skyller på tidiga mornarna, andra säger tankspriddhet och ålder.

Må bäste mans argument vinna, sov gott!

1 kommentar:

Aurora sa...

Det måste vara den friska stadsluften som stärkt din syn! själv brukar jag alltid vackla in i väggen när jag varit på toa på natten och hoppas att ingen ställt ut en stol i vardagsrummet på min väg tillbaks mot sängen...