onsdag 26 mars 2008

Ännu ett bevis på att världen är liten

Jag pluggar ju, som ni redan vet, katalanska på min fritid (änuu ett av mina projekt har påbörjats) och i dag så skulle vi "intervjua" varandra och ställa de klassiska "vem är du"-frågorna. Vi skulle sätta oss bredvid någon vi inte kände sedan tidigare... sagt som gjort.

Johanna - Hej, hur mår du?
Eber - Bra, tack
Johanna - Vad heter du?
Eber - Jag heter Eber
Johanna - Hur gammal är du?
Eber - Jag är 25 år
Johanna - Vart kommer du ifrån?
Eber - Jag kommer från Honduras
Johanna - Är du från Tegus?
Eber - Ja, hurså?
Johanna - Jag har bott där, jag bodde i Altos de Toncontin, vart bodde du?
Eber - Jag har bott hela mitt liv i los Robles
Johanna - Känner du Aceitunos?
Eber - Jo
Johanna - Känner du Erick, Charlie, Nelson? Dom bor alla runt parken.
Eber - Ja jag vet vilka dom är...


Den dryga spänniga killen i min katalankurs har bott granne med mitt ex. Haleluja säger jag bara...

Vive los catrachos!

1 kommentar:

Sara sa...

Haha!
Vad roligt!
Världen är verkligen liten.
En bekant till mig åkte till Thailand, en liten jäkla ö mitt ute i ingenmansland, inte ens Seven Eleven hade hittat dit än...
Så hör hon hennes namn kallas, men tänkte att det nog var fel.
Nehepp, inte då. Det var en arbetskamrat.
Hehe.
Vad är oddsen för det??