lördag 29 mars 2008

Mitt liv som raggare

Om jag hade fått leva min ungdom en gång till hade jag blivit rockabilly-raggarbrud. Jag hade börja hänga i MC-stugan i Sätofa varje helg o tälta på gräsmattan hela sommarn o varit med på varenda träff. Höör hade varit min drömstad.

Jag hade haft en jeansjacka med avklippa ärmar, vita gympaskor o jämt tuggat tuggummi.

Varje vecka hade jag stått i Pressbyrån o kolla det senaste numret av Vi Bilägare och Traktor Power.

Redan vid 14 årsålder hade jag börjat tjata om att få ta körkort till EPA-traktor för att kunna köra hem mina klasskamrater från nian dans.

Jag hade lyssnat på Eddie Meduza, älskat Ronny o Ragge och avgudat alla killar som har ameikanare.

Varje sommar hade jag varit först på plats på Jägers parkering för att vara med i American Cars stora bilhelg o tvingat min farmor att lära mig dansa rockabilly.

Det närmsta jag kommer denna stil är min fallelse för ljummen öl, en jeansoverall och att jag är en hejare på Ronny o Ragges texter...

1 kommentar:

Nanna sa...

Vad dödsskönt det lät! Haha! Vilken cool rockabilly brud du skulle bli!:) Jag hade självklart hängt på! Kan se oss cruisa tillsammans i en gammal cadillac på Twin Lake run första helgen i september! Se till att vara hemma då en gång så kanvi göra det för att få lite känsla på HUR det kunde ha varit! Pöss!