söndag 1 juni 2008

Gas-rädd

Gjort som skrivet, jag drog ut och sprang en runda. Eller ja, sprang är väl en vag överdrift. Lunkade snarare... jag försöker räkna i tid och inte i avstånd (vilket betyder att jag alltid är nöjd med resultatet). Det blev lunk i 40 minuter, sen snabb dusch (vår gasbrännare har fått fnatt så vi stänger av den när vi inte behöver varmvatten och tänder sen när det är dags för dusch... något som resulterat i att jag inte längre står 45 minuter under kokande vatten och bara njuter utan duschar ursnabbt total nervös om att gasbrännaren ska sprängas i bitar och byggnaden ska brinna ner). G har försökt lugna mig att detta inte kommer ske, men att övertala en människa som inte vågar gå ifrån köket när hon lagar mat i tro om att allt kommer brinna upp eller en människa som inte vågar vara ensam hemma och tror varje minsta lilla ljud är ett tecken på att gasen läcker är ingen lätt match.

När jag blir vuxen ska jag ha el och bara el. El är bäst!

Annars har det inte hänt så mycket. Jag var i en djuraffär i går och spanade på kattungar och hundvalpar...
tyvärr var det djur som gav mig mest uppmärksamhet en kinesisk nakenhundvalp och oj vad det tittade storögt. Det var nästan så jag ville köpa den... men sen kom jag och tänka på hur mycket min far skulle reta mig och jag köpt en sån. Det var (och är) hans bästa knep att få mig sur... att säga "ska du inte köpa en nakenhund, dom är väl gulliga?" och så skrattar han.

Nej, dom är inte gulliga men oj vad den tittade storögt.

Inga kommentarer: