torsdag 26 juni 2008

Egokväll

När jag har mina ego-kvällar så äter jag spenat med vitlök. Kanske jag borde korkat upp en flaska rosé, lite kex och lite ost, men nä, jag äter spenat med vitlök. Världens bästa mat.

Sen tvångskollar jag fotboll för att inte känna mig utanför och funderar på att tvätta vittvätt. Man behöver inte riktigt kolla fotbollen (Spanien-Ryssland)gör Spanien mål (som nu) skriker hela staden och smällare smälls.

Lite uppdatering från den senaste veckan.
Jag har helt plötsligt blivit extremt aktiv, jag menar varför välja grått när det finns svart och vitt? (Nån dag ska jag lära mig leva utefter de grå nyanserna och inte alltid extremerna)

Lördag grillfest, det var typ jag och 25 brassar som vägrade inse jag INTE pratar bra portugisiska, jag gjorde dumt nog mojitos och bjöd (jag är Mama Mojitos #1) sen fick jag stå där och blanda mojitos hela natten. Jag mixade upp 3 liter sprit och runt en 20 limes och ett halvt kilo socker.

Söndag sov jag till tre och vägrade inse att stranden nog varit nice.

Måndag var San Juan (Johannes Döparen) vilket betyder att man tar en flaska sprit, lite smällare och drar ner på BCN beach. Vi var inte sämre... jag och Maria köpte cava, jordgubbar och Mentos (internationella Milena -intern humor-) med laktrissmak och begav oss till bögcentrumens centrum. Vi fick se ett bar bara rumpor, dricka vår skumpa och skaka lite rumpa innan klockan blev två och vi kom på vi skulle jobba på tisdagen.

Onsdag och jag och G fick ett megaryck, duschade och smidde festjärnet. Högklackat och urringat(jag då)begav vi oss till shotarnas shotbar där kyparen tar på sig en polishjärm och ger gästerna en militärhjälm, sen slår han med sin piska och skriker "mi polla es como un camiñon, ni cabe en mi pantalon" (min snopp är som en långtradare, den får inte ens plats i mina byxor) och alla ääääälskar det och filmar och fotar och skriker av glädje. Själv var jag upptagen att kolla på TV, kanalen var den latinamerikanska musikkanal som spelar alla mina favvolåtar.
Det blev lite mycket sangria och vi kom hemramlandes vid 3, somnade halv fyra och gick upp 6 för att jobba.
Kan meddela jag somnade på gräsmattan idag under lunchen.

Jag har gjort det omöjliga, jag har köpt en sommarkjol och tre linnen.

Lördag ska vi till Valencia och äta paella, cykla, kolla pingvinger och mysa. Jag hör av mig efter det!

Inga kommentarer: