måndag 9 juni 2008

Bra start på veckan som komma skall

Måndag och jag bestämde mig för att ta en runda på stan, kolla in söta sommarplagg och strosa bland turister, nöjd över att jag bor här och inte besöker staden med karta och kompass. (Dock inte sagt/skrivet att jag hittar i BCN)

Köpte jag något? Oja, jag köpte en glass, en CD-skiva med Cat Power och två liter mjölk. Är det något jag inte är bra på så är det sommarkläder. Shorts för korta, tröjor för tajta, klänningar för blommiga och byxor för varmt.

På lördag ska jag ligga på stranden, det kan man göra utan sommarkläder. G har lovat att fixa ett parasol (aldrig tänkt vart det ordet kommer i från, men nu lyser det så självklart PARA=FÖR SOL=SOL, för solen alltså, på spanska. Guud vilket internationellt språk svenska är)
så jag kan läsa mina böcker och undvika solens strålar, jag har nämligen kommit underfull med att jag inte är lika snygg brunbränd som smurfblå. Mer likfärg åt folket! VÅGA VÄGRA SOL!

2 kommentarer:

Aurora sa...

Det är lugnt, det lär ändå med 99% säkerhet regna på lördag, som alla andra helger den här sommaren...

Sarasnaran sa...

HahaHA!