söndag 11 november 2007

Varför gör inte Ulf Lundell en julskiva jag kan lyssna i sönder?

Minns när Lampan fick för sig att tentaplugga och dricka glögg...det kanske inte låter så konstigt men geniet fick för sig att iom glögg är så gott borde man kunna dricka det som kaffe när man sliter på sina armbågar över ekologiböckerna. Sagt som tänkt, Ante fyllde en kaffekopp med glögg, värmde den sedervänligt i mikron och drog sig tillbaka till sitt kryp-in. Timmen senare var han i köket igen och fyllde på sin kopp och in i mikron...idag ett antal flaskor senare dricka Lampan sällan glögg. Något jag fick lida när vi delade säng förr ett par år sedan vid juletid och han försökte få mig att dricka svart kaffe utan mjölk istället. Ingen bra hit Ante...rimmar lika illa som att ta tempen på folk :)

Jag, tillsammans med min minsta bror är glöggens största fans och tömmer ett par falskor i veckan under december månad.
Idag är det farsdag, alltså andra söndagen i november och min bror har redan börjat med årets glögghävande. Jag tänkte börja imorrn, ska inviga Gustavo i denna himmelska dryck.

Det bästa med julen är nog drycken. Att tömma en back jul-lättöl före lunch (gillar egentligen inte lättöl, särskilt inte på tom mage) att till lunchen sänka fler snaps än köttbullar, sen till Kalle börja med glöggen, glöggen som följer med in i vardagsrummet när vi öppnar presenter. Vid nio säger Filip, nä om vi inte skulle göra lite kaffe, farmor har vid denna tid redan bryggt en 20-25 koppar :) Och inte att förglömma, JULMUMMA :) dricka en kall mumma och lyssna på julmusik. Lyssna på min Absolute x-mas som rest land och rike runt.

Åh, jul....japp, imorrn ska jag köpa kanel, kardemumma och nejlikor. Glögg is the shit!!

Inga kommentarer: