måndag 5 november 2007

v. 45 eller vad är det?

Go morrn :D
Idag började min dag bra :D
Jag har en glad dag idag :D
Dock har jag spenderat snart två timmar med att försöka lista ut skillnaden mellan aula, clase e curso...vad är vad. Man kan alltså säga meus comapanheiros de clase, gente da aula OCH pessoal do meu curso. För mig är det ingen större skillnad på dessa tre uttryck och jag ansåg då i mitt virtuella klassrum att det är lika sak samma vilket jag använder mig av...men nähä då fick jag direkt mothugg med frasen "Quase nao" (nästan inte). Jaha, vad fan då!!!
Sen har jag under dessa två timmar lärt mig espeto de pau vilket betyder den grill man lägger sina grillspett på. Enormt viktigt ord...

Vi har kommit in i november nu. Tiden går fort...löven har börjat ramla av träden. När jag säger till Gustavo att löven kommer ramla av säger han "jamen, det veeeet jag ju, jag vet vad årstider är"...okok, säger jag. Igår sa jag till min man "vi borde ta lite bilder och skicka till din mamma nu när träden är så färgglada och innan löven ramlar av" då svarar han "va, ramlar löven av?" Ibland har vi kommunikationsproblem...vet inte riktigt hur vi ska lösa det...en stor portion tålamod för mig idag till lunch tack!

Vi hörs senare

Största kram till Lisa som troget läser mina inlägg ;)

Fridens

1 kommentar:

Aurora sa...

Men Jo, han har ju delvis rätt, för jag tror inte att löven på GranVia-träden ramlar av helt och hållet? Eller så var jag bara väldigt frånvarande i vintras, might be ;)

Tack för kramen!