tisdag 20 november 2007

Underbara svenska språk

Christine ska flytta till chokladland och åka skidor och jobba på afterski ett halvår. Milena och jag pratar lite om hennes val och jag förslår att vi ska åka ner och hälsa på Christine bland snö och tuffa killar...

Milena säger:
aha... jag som är typ den ende tysk som INTE åker det ena eller det andra

Johanna säger:
och jag den enda svensk

Johanna säger:
jag var alltid den som aldrig hängde med till alperna för alla andra åkte asbra skidor o inte jag

Milena säger:
:(

Milena säger:
jag fick åka vad heter det

Johanna säger:
men iom det handlar om att BÄRA brädan o inte att ÅKA, tycker jag minsann vi drar dit

Milena säger:
äää

Johanna säger:
pulka???

Milena säger:


Milena säger:
på bräda men bara på platta landet

Milena säger:
herregud, jag kan inget mer

Johanna säger:
i snö????

Milena säger:
http://www.oberstdorf.de/se_data/_filebank/sport_freizeit/langlaufen/langlauf1.jpg

Johanna säger:
längdskidor


Det finns ett brasseuttryck (brassar är himla bra på ordspråk) som lyder "eu nao falo engles eu explico". (Jag pratar inte engelska, jag förklarar")
Milena är bäst, Milenas ordförklaringar är gyllande stunder i min tristess. Kraaaam till Amsterdam!

Inga kommentarer: