tisdag 20 november 2007

Underbara Sverige i kvadrat

Hemma oss hos ligger det en Allers nummer Nov 2007 på toaletten. Iom jag sedan barnsben älskar tantsnusk och iom jag kommer från en liten by har jag all rätt att läsa utan att känna mig dum...gjort som skrivet, jag gav mig genast i kast med livsöden och vardagshjältar.
När jag var liten var det bästa jag visste att läsa tips o råd i mormors Året Runt, jag kan meddela att det fortfarande är bland det bästa jag vet. Även om jag idag läser allt....Tips som att man kan klippa sönder en flugsmälla och lägga i botten av bestickskorgen i diskmaskinen så gafflarna inte fastnar förgyllde mina stunder av lappsjuka ute i den småländska skogen. Provar verkligen folk saker som detta? Och är det verkligen en så oerhört tillfredsställande upptäckt att man bara måste skriva in till en veckortidning för att dela med sig till andra?

I allafall, denna gång läste jag frågesidorna, dom brukar också vara rätt underhållande. Jag tror minsann att det är redaktionen som sitter och skriver ihop frågor, det kan inte vara så att det finns personer som skriver till en tidning och frågar vad som är skillnaden mellan att vara gift och sambo, eller varför ens dotter kliar sig så i ögat; kan det vara en inflammation? Ingen i vårt avlånga land som hört talas om läkare???

Anyway, igår läste jag den bästa frågan av dom alla. Ett bevis på hur människan egentligen är funtad. Jag måste få skriva orginaliet; bättre blir det inte:

"Var står mjölken bäst?
Min man och jag tycker olika om var mjölken ska placeras i kylen. Jag tycker att den ska stå långe in på nedre hyllan, medan maken absolut vill placera den i dörren på avsedd plats. Där tycker jag att nyöppnad förpackning skvälper över om man smäller till dörren hårt."

Dagens moral: finns det inga problem; SKAPA!!!

P.S enligt svaret står mjölken bäst längst in i kylen om man inte har dörrkylare. För mycket öppnade utsätter mjölken för stora temperaturskillnander...

1 kommentar:

Aurora sa...

Eller den om den trettonåriga tjejen som får ångestattacker när någon pratar om sex, okej det låter ju som att stackarn har någon slags förträngd våldtäkt i bagaget men vad jag menar är att finns det verkligen någon 13-åring som skriver till ALLAS och frågar en sån sak??

/L