söndag 25 november 2007

estradpoesi om en skånings vardag

Jag är i Sverige nu.
Det känns lite konstigt men mest skönt.
Jag går förvirrat runt här hemma och funderar, lyfter på saker och skrattar till. Ett se sitt barndomshem med andra ögon är en märklig känsla.
Att känna doften av sitt eget hem är skrämmande.
Att se ut genom fönstret och chokerat se att vyn har förändrats för första gången på 15 år...förändrats bara för jag ser med andra ögon?

Jag läser om manlighet.
Män är svin.
Män är rosor.
Under två dagars intersivt tempo höll jag låda i vilda diskussioner, vad är det egentligen vi alla är så intresserade av?
Intressen byts och funderingar luftas.
Den eldsflamma jag helst diskuterar med och lyssnar på(poking you Monken) gav mig tips om manlighet, läs den sa hon och skrev ner titeln i mitt block.
Nu sitter jag här och plågas av män, rätt åt mig tänker jag ibland, rätt åt mig.

Tankar flyger, tankar far.
Jag växer genom att åka hem till mitt flickrum, mitt flickrum som inte finns längre.

Ikväll ska jag våndas i mitt flicktrum om manlighet, sen tycker jag ni ska läsa boken!

Inga kommentarer: