onsdag 1 augusti 2007

Jobbsökande

Det är rätt lätt att underhålla sig själv när man sitter och letar jobb över internet. (Dvs. när man som mig inte orkar duscha, klä sig och gå ut i stan och dela ut CV...min ursäkt heter "jag tvättar" och självkalrt måste man sitta och vakta maskinen, eller?)

Mina favoriter på jobberbjudanden eller jobbsökandes annonser är (fri översättning av mig här)

1. Vi söker masajista...det vill säga en som masserar. Det komiska med denna annons var stycket som löd "med eller utan utbildning/erfarenhet"...japp dit tänker jag gå!!! NOT

2. En annan av mina favoriter är tjejen som på lördageftermiddag sätter in en annons som lyder något i stil med "jag behöver 100 euro till på måndag; jag ställer upp på vad som helst utom prostitution"...ok när hade hon tänkt sig att börja jobba? Säg dom ringer henne lördag och hon jobbar söndag, hon får omöjligtvis ihop 100 euro på en söndag i Spanien, sorry to say tjejen, men OB är det ingen som hört talas om här. Och sen skulle de betala henne till måndagen? Mmmm, en liten lyckspark där från mig!

3. Favorit tre är en höggravid 20 åring som redan har en son på 4 bast och som söker jobb för att kunna försörja sina barn. Ja, det är väl gulligt hon vill göra det. Men med en bulle i ugnen jobba heltid och under längre tid som hon själv uttrycker sig, njaaaa...mammaledighet??? Eller kanske ledig ett par dar för at klämma ut den där ungen??? Tror det är lite svårt att få semester efter ett par veckor anställning...

Nä, om jag skulle gå och byta tvätt....

SO long, peace out!

Veckans eloge till ICA som numera ska sälja miljövänliga påsar när 5 kr går till WWF, synd bara påsarna kostar 50 spänn styck...

Inga kommentarer: