söndag 26 augusti 2007

VM, chips och sunk

Det bästa med att jobba är att man kan slappa utan att skämmas. Idag är det söndag...igår gick jag upp vid 4, började jobba med sex-tiden...jobbade tio timmar och hade tjugo minuters paus. Kom hem vid halv sex-tiden, kollade på Dö hårt 4, åt choklad, tog en dusch, drack cola och tog på min jeanskjol och gick ut för att dricka mojitos med min man. "Vi tar en mojito och är hemma innan tolv, ok?"
Vid tre ramlade vi in genom dörren, vad jag skulle komma fram till är att jag idag helt lagligt kan ligga på en madrass i vardagsrummet, chatta, kolla tv, lyssna på musik och blogga. Iom att jag har ett jobb har jag inga plikter idag.
Jag o G är ensamma i lägenhetn nu, vilket har resulterat i att vi lagt madrasser på vardagsrumsgolvet...känns lite som om jag är 12 bast och bygger kojor av soffkuddar.

Inga kommentarer: