torsdag 28 augusti 2008

Old times, new times

I dag jobbade jag sista dagen på mitt jobb. Fick en intressant bok, jag själv tänkt köpa, i hejdåpresent. Jag har faktiskt gillat mitt jobb och det kändes lite konstigt att gå för sista gången. Gjorde nästan lite ont i själen.

Nu precis har jag suttit och kollat runt på Facebook (moget Johanna!) och landade hos en gammal bekant i Honduras, en tjej som fortfarande umgås med alla mina gamla vänner och ALLA, då menar jag verkligen ALLA har gått upp i vikt. Nu snackar vi alltså inte 5-6 kg utan 20-30 kg, om inte mer och de är alla groteskt stora och ser ut som de blivit urklippta ur en Eddie Murphy film eller sånt.
Vidare har min värdbrorsdotter blivit 15 bast och skriver "luv ya" när hon skickar meddelande till mig, sist jag såg henne satt hon och försökte räkna på engelska. Min värdbror har fyllt 36 och börjar tappa formen, min värdpappa har gått i pension och min värdsyster är chef för Lacoste. Många vänner är gifta och har fått barn och nya broar har byggts.
Det är kanske till Honduras jag borde åka till våren? Man ska aldrig säga aldrig.


Inga kommentarer: