lördag 2 augusti 2008

2 augusti, trip till Cloettas inspiration

I dag har jag namnsdag igen. Hur många kom ihåg? vavavavvavava? Karin är lika viktigt som Johanna, så det så!

Tarragona är en mysig stad, ett gamalt romarrike; jag som kan gå runt och kolla på ruiner i timmar var helnöjd där jag gick. Amfiteatern som en gång varit full av slavar och lejon, eller de gamla gatorna där hästspann tävlat, sånt är häftigt.
Eftermiddagen spenderade vi i Medelhavet, runt en 25 grader och ganska salt. Kvällen fortsatte i antikens spår och vi gick på bio; Mumien 3, vilket resulterade i att jag vill åka till Kina (jag och alla dessa resor, suck)

Lite foto från dagen
Medelhavet och en palm
Den fina amfiteatern. Hur en sådan nu kan vara fin
Konst? Jag tolkade budskapet som att konstnären hade en mycket strikt barndom utan lek, därav höjden på gungorna. Trots våra grasiösa hoppförsök nådde vi inte :(
Vi som vanligt, tillsammans kommer vi se hela världen. Spanien, check!

Inga kommentarer: