tisdag 26 augusti 2008

Je m'apelle..... och sånt

I dag kom spanska korgbollsteamet till Barcelona flygplats. Ni vet dom som var med i OS o tog en elak bild när dom lekte pappa kines. Bryr ni er? Nä, inte jag heller...

Jag har läst så mycket Carla Brunis nya skiva (hennes efternamn är rätt kul, Brun-i haha) ni vet hon som dejtar Frankrikes högklacksprydda president, så jag tänkte jag ger den en chans.
Är i vanliga fall rätt svag för fransk musik, Edit Piaf, Mano Solo och fransk hiphop tillhör mina favvos. Iaf, njo, hennes skiva är helt ok faktiskt, jag förstår inte allt hon sjunger men det handlar iaf om kaaarlek. Låter lite som en fransk Lisa Ekdahl med ett lexikon nära tillhands, kanske en touch Mano Solo också... det där melankoiska franska liksom.

Jag ska läsa upp min franska är det tänkt, men ja, det är ett senare projekt, typ, eeee, senare, portugisiskan kommer först och engelskan. Believe or not, min engelska r askass, jag kunde lugnt säg "do you want a bag, yes?" när jag jobbade i butik...usch, jag hatar prata engelska, min största svaghet.


Nu ska jag nog till Princesa 23 och dricka Mojitos, mamma, ska du med?

Inga kommentarer: