söndag 13 juli 2008

Språk freak

M på jobbet är från Österbotten och så fort jag möter någon från ett annat land MÅSTE jag lära mig det språket. Så i fredagskväll lärde jag mig två nya ord på finska;
tuuli=vind
kukka=blomma


Mitt nya intresse är att gå på konserter. I fredags var jag och såg Duffy, och med tanke att jag fortfarande har samma öronproppar som under Stockholm Jazz 2003 så är det på tiden jag utövar lite kulturell gympa. Nu på fredag är det "Zappa plays Zappa" och jag vill såååå gå. Problemet är att de billigaste biljetterna förmodligen innebär att jag får sitta bakom en pelare och inte se något alls, men det gör kanske inget? Som Ekas brukar säga "man går för att lyssna på en artist, man går inte för att se den".

Vidare kan jag nämna att vi nu flyttat nästan allt, fattas lite möbler och att vi har en bakmaskin (?) i vår nya lägenhet, men sen bor vi ju också med tyska =0)

Nä, nu ska jag försöka få i ordning på vårt fiiiina viiiita rum och sen lägga mig i vår stooora sköööna säng och mysa och lyssna på musik. Vår säng är 1,60 m bred vilket betyder att jag kan sova på vilket håll jag vill o ändå få plats =0)
Ibland är livet underbart!

Dweezil är förresten han som spelar på fredag om nån undrar eller har lust och hänka och låten nedan var min favvo Zappa när jag var liten och far tvingade mig att lyssna på sånt trams, hehe:

Inga kommentarer: