fredag 18 juli 2008

Jau e ikke från storstan

Lisa ger alltid så bra tips (sanning med modifikation) på sin blogg och denna gång hade hon länkat till ett test om städer.
Jag fick 10 av 10 på Barcelona-testet (se länken nedan) Sjukt stolt är jag och hade jag inte haft öron hade mitt leende gått runt huvet på mig!
Dock hade jag bara 3 av 10 på Stockholm testet, hrm, kanske säger något om vart jag är uppväxt och vilket lands historia jag läste i skolan.

http://www.nationalgeographic.com/places/places-of-a-lifetime/barcelona-quiz.html

Veckan har varit sjukt lång men nu har huvudsemestern äntligen börjat på Saab i Sverige och vi kan pusta ut några veckor.

Ikväll är det ego-kväll (dvs spenat med vitlök och film)och påväg hem från jobbet gick jag förbi en gospelkör som hade gratiskonsert på torget vid katedralen. Jätteduktiga var dom och roliga låtar sjöng dom. Jag tror bland det bästa med just Barcelona är att det finns så otroligt mycket saker att göra och se, bara att sätta sig på ett torg med en glass och kolla folk är ett underbart tidsfördriv.

CHILL, det är helg!

1 kommentar:

Sarasnaran sa...

Chill är det som gäller. =)
Tack för ditt fina inlägg i min blogg häromsistens.
Du säger väl till när du kommer hem nästa gång?
Kramar!