söndag 6 juli 2008

Denna gången gick det smärtfritt

Vi har fixat nytt boende. Aldrig nånsin mer vill jag leta lägenhet i Barcelona, 6e gången gillt blev det men oj så bra det blev.

Jag och G har hittat oss ett rum på Calle Princesa, som G sa, "från Bocabella (vackra mun) till Princesa med min prinsessa" =0) Jag faller lätt för sånt, för lätt.

Iaf, det är en helt nyrenoverad lägenhet med enorma fönster från golv till tak, stort vardags/matrum, nytt kök (utan gasspis och stoooor ugn-äntligen) helt nytt badrum med badkar, sen vårt dubbelrum och tjejens vi ska dela med. En 29 arkitekt från Tyskland. Tyskar är som myror, dom finns överallt, men trevlig verkar hon och är utseendemässigt en kopia av Neels syster. Något som G(!) påpekade när vi gick därifrån.

I dag har jag legat i parken och läst och solat, nu kollar jag på Wimbeldon finalen. Jag förstår absolut ingenting av tennis, och sist jag såg en hel tennismatch var med mormor typ 1987 och vi var i Lerhamn, då var det Boris Becker och Stefan Edholm (eller vad dom nu heter) och jag och mormor ritade hatbilder av Becker, vi tyckte han var så ful.
MEN om man nu bor i Spanien så måste man ju se saker som tennis (Rafa Nadal) och fotboll (EMguldet).

Temperaturen ligger närmre 30, svetten rinner, fläkten snurrar men det blåser mer varm luft än svalkande så det känns som att sitta framför en hårfön.
Veckan som kommer innebär extremt mycket jobb men lika glad är jag för det.

Lev väl! Jo

Inga kommentarer: