onsdag 13 februari 2008

Vad är det som avgör hur vi ser saker?

Dali har sagt "la diferencia de un loco y yo, es que yo no soy loco". Han menade att vad som skiljde honom o en galen är att han inte är galen.

I söndags åkte jag o Gug till Figueres, Dalis födelseort där han även byggt ett museum med verk o ideer.

Idag när vi kom från jobbet hittade vi en pennaffär, jag fick äntligen mina tygfärger (o nu sitter jag o målar på allt jag har) mina annars så röda skor är nu fullklottrade med fjärilar :)

Lite bilder på min helg....från kanske det heter...






Dali lyfter på havet och visar hur Venus föddes. Finns det något mer romantiskt???


Tagit genom en skum lins som förminskade saker, dock togs bilden på andra hållet o inget speciellt hände. Ser mest spöklik ut...eller var det vi som var trötta :)

Inga kommentarer: