fredag 22 februari 2008

Flashback till 1991

Jag minns det fanns två kasettband i vår bil när jag var liten. Eller ja det fanns säkert fler, men två jag minns speciellt. Det ena var ett band med en låt som italienska som lät "Una mattina mi son svegliato, a bella ciao, bella ciao, bella ciao ciao ciao" Jag och min mor skrålade i falsett till denna rader. (En inspelning av Aarja Saijonmaa har jag fått veta senare)

Det andra bandet ville jag alltid lyssna på för jag tyckte omslaget var så fint, sen gillade jag musiken också. Det var (har jag fått veta nu i efterhand) Dire Straits "on every street".

I dag var jag på Fnac o Dire Straits skivan fanns på rea. 8 pengar fattigare men nu är skivan min och kommer spelas oavbrutet :)
" if we can't get along we ougtta be part and I'm wondering where'd you get that cold, cold heart set me free - sign my release...." Tur mormor bodde så långt bort o det blev många bilfärder. Jag kan varenda låttext i dag.

Nu ska jag läsa om Lasermannen o lyssna på on every street. So long


Inga kommentarer: