lördag 19 januari 2008

Vikke gånger 2

Min bror har blivit stor, men i vår familj, oberoende ålder, växer man aldrig ur utklädningslådan. Det är nog vår mest använda garderob. En stor korg på vinden utgör en hel värld, där finns kläder från alla tidsperioder och batmandräkten trängs med prinsessklänningar. Favoriterna är nog ett grön tunt skynke som fungerar både som spöklakan och älvvingar och guldbyxorna, guldbyxorna som gått igenom att från glamrock till golden pitch i Harry Potter, eller vad den heter...

Viktor säger:
vi hade vollybollturnering förra veckan med hela skolan så skulle varje lag ha ett tema
Viktor säger:
så mitt lag 1c3 var glamrockare
Viktor säger:
så hade jag du vet dom hemska guldmjukisbyxorna
Viktor säger:
och blåglittrig sidentröja som var jätteurringad så man såg mitt kärlekskrull
Viktor säger:
och så hade jag tuperat hår och lila ögonskugga


För ett par år sedan tog min mor dagens kort, det var hennes sätt att dokumentera vardagen. Detta var dock när vi alla bodde hemma, plus att mor jobbade heltid. Det var stor konkurrens på bilderna. 365 bilder o jag var bara med på en handfull. Fille lite fler och Vikke likaså. Dock var det mammas jobb eller saker som motorvägen i regn och trädgården i mörker som tog första platserna. 2008 har mor börjat att dokumentera sin vardag igen, något jag och min bror samtalade om:

Viktor säger:
mamma har börjat ta dagens kort igen
Viktor säger:
ja nu får jag vara med på alla utan konkurrans!

Inga kommentarer: