tisdag 15 januari 2008

Riktiga män!!!

Jag har börjat läsa Ugglas blogg. Fy satan vad han är bra. Svenska gubbar är fan guld värda. Ord skivna av Uggla, Sundström (den andra blogg jag slaviskt följer) och min far, är de bästa ord som skrivits. Varje sig det handlar om förkylningar, bryta ner problem till konkreta handlingar eller anti-fascism är det bra skrivet.

Varje helg jobbar jag ju som bekant pa en klubb, det är kul och vi har roligt. Mellan 00-04 spelas dunka-dunka, RnB, hip-hop; de coolas musik.

Mellan 04-06 spelas alltid samma latar. Det är som om Djn tröttnar och startar ett blandband.
Alla världens musikstilar gas igenom under dessa tva timmar och kvällen avslutas med No woman, no cry.

En lat värd att belysa är den som spelas i Schyfferts "Svenska tjej, it´s the grej". Jag älskar den laten och tror bestäm att den spelas för mig.

Ja, en langsökt sammankoppling mellan mina fredagskvällar, svensk TV och riktiga män!

Nu är det lunch

Inga kommentarer: