onsdag 30 januari 2008

Ett av mina livs dilemman

När jag var liten fick jag lära mig att en grön potatis är giftig. Det räcker alltså inte med att skära bort det gröna utan hela potatisen måste slängas. Och om man skulle råka äta den gröna potatisen så skulle man dö direkt! (Jag hade en mycket radikal uppväxt)

Jag har många gånger under mitt liv tänkt på hur jag ska gå tillväga när jag får ett chips som är grönt i kanterna. Det räcker ju som skriver inte med att skära bort det gröna utan hela potatisen måste slängas... okej, ska man 1. slänga hela påsen? 2. försöka matcha de andra chipsen med det gröna och slänga bara dessa? 3. Förlita sig på att alla frityrolja har dödat allt gift som finns i gröna potatisar?

Mysteriet återstår och jag har nu en halv påse chips kvar som jag inte vet vad jag ska göra med :(

Tänk om livet varit enkelt!!!

1 kommentar:

Milena sa...

Haha, förlåt att jag skrattar, men ja, jag har likadana meningar av mina föräldrar i huvudet som fortfarande inte går att slängas. När är man vuxen? När man får folk (läs sina egna barn) att tro på sånt? När man glömmer sånt och kommer upp med sina egna rules?