tisdag 5 juni 2007

Äntligen har jag min 31 sånger (även om de bara är 26)

Jag har lyckats med mål 2 på min lista...jag kom in på journalistkursen :)

Nedan följer ett test jag hittade; vet inte varför jag försöker analysera något sånt. Lär ju bli helt annorlunda om jag gör det igen...E-word...peace


1. Hur mår du idag?
Whispering wind, Cafe del Mar -jag är mest trött-


2. Kommer du komma långt i livet?

Apache, Huecco -en sångrad går "...för att lugna mig om du inte finns kvar". Fast det säger ju inget om hur långt jag kommer gå-


3. Hur ser dina vänner dig?

Que diera, Calos Vives -ojdå...fri översättning; "det har gått lång tid här och det är så att jag inte förstår orsaken till din tystnad" vidare "vad skulle jag säga för att få se dig igen? vad måste jag säga för att få träffa dig åter?"

4. Kommer du gifta dig?
Una gotita de tu amor, Diego Torres -letade efter texten på webben och hittade den på portugisiska...betyder det något?? GUSTAAAAVO, meu amor mais lindo. Textrad med fri översättning "du är sången jag vill sjunga"

5. Vad är ditt livs themesong?
Den stora ensamheten, Lisa Ekdahl -isch, äckligt träffande. Lägger ut texten i marginalen så ni kan läsa hela ;)-

6. Vad är ditt livs historia?
Last Tango in Paris, Gotan Project -den är ju instrumental, jaha, så mycket fick ni veta om mitt liv ;)-

7. Hur är skolan för dig?
El gato Lopez, Ska-p -mmm, det kände ju seriöst...-


8. Hur kan du komma framåt i livet?

Focus, Looptroop -tänker inte ens lyssna på texten nu-


9. Hur kommer imorgon vara?

Daddy Cool, Placebo -hmmm...ok?!?-


10. Vad är det bästa med dina vänner?

Guantanmera 2000, Compay Segundo -I cultivate a rose in June and in January/For the sincere friend who gives me his hand/And for the cruel one who would tear out this
heart with which I live/I do not cultivate thistles nor nettles/I cultivate a white rose-


11. Vad finns i lager för nästa vecka?

Donde estas corazon, Shakira -ja, det blir väl till att leta efter min älskling??? enligt texten iaf-

12. Vilken sång beskriver dig bäst?
Ask the angels, Patti Smith -And rock and roll is what I'm born to be/And it's wild wild wild wild/Wild wild wild wild/Wild wild wild wild/Wild wild wild wild-

13. Hur är det med ditt liv?
Blues, Pantent Ochsner -äh, det är ju fan på tyska-


14. Vilken låt ska spelas på din begravning?

Que no me pierda, Diego Torres -en låt om hur jag inte vill förlora mig själv-


15. Hur ser världen på dig?

Marihuana, El General -allvar?-

16. Kommer du att ha ett lyckligt liv?
Where the Blacktop Ends, Keith Urban -sådär ja....-


17. Vad tycker dina vänner om dig?

Im still standing, Elton John -textrad; love in a simple way-


18. Har du en djup och mörk hemlighet?

Sun and steel, Iron Maiden -The way of the warrior, you took it as your right. Jaha, där ser man. Hemligheter har vi väl alla, men så????-

19. Brukar folk i hemlighet fantisera om dig?
Tic-Tac, Extremadura -fritt översatt textrad lyder "och nu går han med tungan ute"-


20. Hur kan du göra dig själv glad?

Näktergal, Stefan Sundström -"Dom låg till sängs fast hos grannen var det fest" oja det är så jag mår bäst. Ligga till sängs med G och lyssna på ljud-


21. Kommer du nånsin ha barn?

Inmigrante boy, Huecco -jaha, adoptiv eller att pappan inte är från samma land som mig?-

22. Vilken låt beskriver den du är attraherad av?
Den bästa dagen, Marie Fredriksson -Varför ska jag sörja/jag fick ju hela din dag-

23. Vad skulle du vilja säga till nästa generation?
Right turn Clyde, Bloodhound Gang -you're just another dick with no balls-

24. Några tips till dig?
Good thing going, Sugar Minott


25. Hur kommer du att bli igenkänd?

Tiempo De Solea, Ojos de Brujo -jag går på gatan och lyssnar på klagomålen-


26. Vad är din danssång?

Machete, Moby -i was overlooked i had you in my hands-

Inga kommentarer: