fredag 15 juni 2007

Blåbärssylt o sprucken trumhinna

Ja då satt man här igen. Fredagnatt och klockan närmar sig 02.00 o jag är strängt förbjuden att gå ut och lyssna på för hög musik, bada, ligga på stranden och dricka alkohol. Va fan gör man då i Barcelona kan man fråga sig?

Ja vad gör jag egentligen här? Som idag till exempel sov vi till 3, gick upp o fick reda på att jag var tvungen o punga ut 65 euro för el, gas o vatten (sura pengar det)tog en dusch (utan att tvätta håret) gick hem till G för att äta frukost (hade inget kaffe hemma) gick för att storhandla och kom hem med tonfisk, kaffe, shampoo och vatten...2 timmar i parken o nu är klockan 2 på morrn o jag har fortfarande inte gjort allt jag tänkte göra idag.

Men här händer ändå mycket saker; som iförrgår till exempel fick jag prova på hur det kändes att bli sprayad med pepparspray, det var faktiskt en olyckshändelse men sånt kvittar rätt stort när man står där och frustar och fräser och ögon rinner o svider. Nu vet jag hur det känns iallafall och kommer att undvika att få det i ansiktet (o på andra kroppsdelar) i framtiden.

Man skriver estradpoesi över MSN (här är en som M och jag precis blev klara med)



mmmmmmmmmmmmmmm
m?
marcus, marabou, marmelad, mycket mums
märkligt men mängder med maräng mysiga mornar medan man mäktar muffins
morfar mormor mamma
mjölkar maskar
många miljoner maraccas
måste mästaren?
malmö
mucka
MEN medans mängder med måsar masar motstridigt mot molnen motsols mot månen måste man medge medkänsla
mindre mängder morfin motar moster monicas mans mors muskler
mullig...
mullig mamba marcherar mot målet...

NJUT!!!! Vi hörs nästa vecka o då med en ny bokstav :)

Inga kommentarer: