måndag 25 juni 2007

En såndär vanlig dag på jobbet

Idag har jag:
1. Planerat min sommar (from idag);
25-28 juni -> jobba
29 juni-11 juli -> lektioner
12 juli-20 juli -> packa, njuta och sola
20 juli-23 juli -> barcelona med familjen Jers
24 juli-1 augusti -> sakta men säkert ta oss hem genom Europa med tåg
2 augusti till typ 25 augusti -> sunkar hemma i Höör
sen tillbaka igen till min man

2. Tagit reda på att 100 000 personer befann sig på stranden i lördagsnatt för att fira San Juan (johannes döparen) 233 personer skadades (tror dock det var fler) och brandbilen behövde bara rycka ut 1012 gånger men det var inget allvarligt som skett enligt dagens tidning.

3. Funderat ihjäl mig på hur dom kom fram till att 100 000 pers befann sig på stranden och hur de kom fram till att det var 10 000 mer än förra året.

4. Fått reda på att dryga 9 miljoner personer i världen pratar katalanska och språket är forfarande under hot...ojdå lilla Sverige...

5. Gråtit ihjäl mig inombords för jag upptäckte igår att en pixel på min älskade kamera (som alltid får beröm för sitt yttre) har gått sönder. 1 pixel av 4 miljoner....rätt stolt jag såg det även om det är ledsamt.

6. Funderat på vad jag önskar mig i födelsedagspresent om sisådär en 2 månander.

7. Försökt flytta Amsterdam lite närmre Paris så jag kan hinna besöka båda städerna i augusti.

8. Misslyckats med flyttandet av Amsterdam.

9. Konstaterat att det är runt 32 grader varmt ute och 17 inne på vårt kontor.

10. Bestämt mig för att inte göra mer idag; mitt horoskop sa "evita situaciones estresantes" lite parksugen är jag nog allt....

Inga kommentarer: