söndag 10 maj 2009

Nya Tag

Jag är en rätt märklig person emellanåt. Typ var tredje/fjärde dag måste jag ta nya tag. Dvs allt rasar och jag vill/orkar/kan ingenting, sen sover jag 12-14 timmar, vaknar skittrött med huvudvärk dricker massor av kaffe.... och sen sen är det NYA TAG. Idag är en sådan dag. Jag är inne på min andra kanna kaffe, har burit ner tvätt, slängt i en maskin, packat upp från Spanien (kom hem i tisdags hrm), ska svara på alla mail jag inte ens öppnat, titta på min uppsats inför handledning imorgon, göra danska läxa, kommentera på en kamrats danska brev, ut och springa, städa mitt rum och vädra (har ju inte varit här på nästan 2 veckor...), laga lunch, laga kvällsmat, göra matlåda till imorgon... ja ni förstår.
Ibland önskar jag att jag levde i gråskalor och inte i svart eller vitt, det gör bara livet mer komplicerat.

Men som S alltid sa; la vida es facil - la persona es lo cual que lo complica. (livet är lätt det är människan som gör det komplicerat)

OVER AND OUT!

Inga kommentarer: