fredag 15 maj 2009

Lördagsnöje

Klockan är 06.12 och jag går nu in på min andra timme (och andra kopp te) framför datorskärmen och min analys. Inlämningsdatumet har flyttats fram en vecka, men vad gör det? Jag ska ju till Båstad!

Huvudvärken bankar innanför pannbenet och jag vill bara återvända till min säng. Igår var jag hos sjukgymnasten och klagade på att jag alltid har ont någonstans =0(

Ikväll är det Eurovision song contest, något jag missat (ej fått se) de senaste 3 åren pga utomlandsboende och icke-förstående lgh-kamrater. Mitt favvobidrag (som absolut inte kommer vinna) är Portugal

Beija o mar o vento e a lua, sou um sol em neve nua, em todas as ruas do amor, serás meu e eu serei tua

Fri översättning a la Johanna lyder: Kyss havet, vinden och månen, jag är en sol över naken snö, på kärlekens alla gator, där kommer jag vara din och du kommer vara min

1 kommentar:

Sarasnaran sa...

Jag gillar också den låten jättemycket! =)