lördag 11 april 2009

Konstrundan

Igår tog jag tåget till Båstad för att möta upp mor där. Tåget var smockat med folk och det kändes nästan som att vara i Indien a la Swedish style (inte för jag åkt tåg i Indien men jag kan tänka det känns ungefär så). Läste ut min 900 sidor bok och lipade nästan lite på slutet, överlägset en av de bäst böcker jag läst!

Konstrundan var fin, vi hängde lite i Båstad och lekte snobbar.... en lunch kostar 135 spänn på Pepes, tur C har lägenhet så jag inte behöver äta ute i Båstad i sommar ;)

Sen körde vi kusten ner till Vejby och hälsade på Spelevinken och Esmaralda (min mosters katter) tog med oss en filt till havet och satt och mös i solen med kaffe och kagor.

Jag blev en liten konstsamlare (det blir jag alltid på konstrundan) och köpte en keramik-platta på vägen hem. Kvällen avslutades med korvgrillning och solning på trappan här hemma, lite öl och många försök att hoppa utan att det hörs. Det är skitsvårt, PROVA!

Båstad

My piece of art, har inte döpt henne än... förslag?

Inga kommentarer: