fredag 21 december 2007

Julens e, nära?

I dag har jag köpt 5 kg apelsiner. Apelsiner ger mig julkänsla. Jag lyssnar på Tommy Körberg och O, helga natt. Jag klä på mig röda kläder. Jag julstädar mitt rum.

I år ska jag fira jul i Barcelona. Jag tog ett beslut att inte åka hem till min familj. Jag mår skit och bra i omgångar. Vissa stunder är det enda jag vill sitta hemma i vardagsrummet i pyjamas lyssnades på mammas julstök, Sjögrens stilla natt och mina bröders skämt. Andra stunder vill jag lyckas med att göra saker ensam. Ensam med den man jag valt att leva mitt liv med. Jag är vuxen, jag måste förstå det.

Gustavo och jag har lite andra jultraditioner än vad vi skulle haft i våra hemländer. Vi ska ha vår egen jul. På söndag ska vi baka pepparkakor (dock tycker Gustavo att iden att göra pepparskakshus är bäst, dumt nog nämnde jag det), sen ska vi och köpa massa frukt och gå på stan. Måndag är jul och vi ska dricka mojitos. Vi ska drika mojitos i mängder...

Julen är nära, om dock i lite annorlunda tappning än vad vi båda är vana vid.

Inga kommentarer: