söndag 9 december 2007

Ibland dör hoppet av törst

I tre nätter har jag jobbat som garderobsvärd på en klubb i Barcelona. Extrainkomst som jag kallar det (dock nu den enda inkomst jag har). I tre nätter har jag klautrofobiskt boxat mig fram genom dunjackor och yllerockar. I tre nätter har inkastarna tjatat om att jag faktiskt måste följa med dem och äta frukost och i tre nätter har jag blivit bjuden på drinkar jag nekat.

I natt kom min nya vän in i garderoben, i vår klaustrokammare, först med en whiskeyshot som var fruktansvärt äckligt. Jag rapade whiskey i en och en halv timme efter det. Precis innan stängning kommer han in med en ny shot, jag luktar lite försiktigt på innehållet och det verkar ok. Det var det inte... jag frågade vad i he****e han fått tag i och han skiner upp och säger "jag vet inte vad det är, men det är det dyraste du kan beställa och vi dricker gratis" :D
Lite senare sitter jag på en parkbänk skakandes av kyla, yberkissignödig med en kall avslagen öl i min hand...klockan är snart 8...

Ännu fler timmar senare sitter jag på en bar och dricker kaffe och pratar fördomar...

Några timmar senare äter jag rester... en matlåda innehållandes ris och kycklingwok...vad jag aldrig lär mig är att chili blir bara starkare och starkare ju länge tid det får dra. Min mun är nu skinnflådd.

Ännu en timme är slagen och klockan är 16.10 söndageftermiddag, jag har fortfarande inte sovit och min mun är flådd av alla dess smaker och styrkor.

I dag har G bott i Barcelona ett år....jag ska dit och fira med honom. Typiskt att jag inte sovit...


So long!

Inga kommentarer: