lördag 15 december 2007

FAME, I gonna live forever!!!!

Slash har återuppstått. Hans svart höga hatt sitter långt nertryckt över det lockliga håret. Hans nonchalanta uppförande charmar.
Efter Slash kommer Björn Borg insläntandes, muttrar lite att vakterna inte lät honom ha med sitt tennisrack in i lokalen. Vi kommer överrens om att han kan lägga det hos mig, sen flinar han lite han lite finurligt och frågar om det är ok att hänga av sig byxorna? Björn Borg är ju faktiskt snyggast i shorts, argumenterar han.

H&M har julfest på klubben där jag jobbar extra. H&M ha julfest med 80-talstema. Aldrig nånsin har jag (eller kommer jag) få se så många män i guldtights.
När det är maskerad i Spanien ger man järnet, man åker till festen i sin utstyrsel och man lever sig verkligen in i sin roll. Sprayade luggar och plutande läppar, jag som tyckte H&M hade stil. Kjolarna blir kortare o kortare och håren högre och högre, musiken fyller stället. Dirty Dancing "hungry eyes" och George Michael "Faith" ger liv åt stela höfter.

Kvällens QUE?
1. Afron, vad är det som får folk att tro att vad för maskerad det än är, funkar afron som utklädnad?
50-tal - Mycket olja och du äger stället. Glöm ej kammen. Tänk Sonny i Grease.
60-tal - Du är före din tid
70-tal - puffa upp din afro lite extra. Tänk Jimmy Hendrix
80-tal - Ett trendigt svettband ger en snygg touch. Tänk gympa
90-tal - Kamma din afron bakåt med mycket kärlek och mer känsla och du har blivit en halick. Tänk Italien och kamma brösthåret uppåt
2000-tal - Alternativ är århundradets modeord. Tänk "jag är bäst och snyggast och min afro är ALLTID modern"

2. Ett annat fenomen som facinerar mig är att lätt berusade män anser sig vara urhäftiga om de bränner av en Staying Alive-imitation till varje låt. Låt pekfingret leda och kör en bubbel extra. Alltid lika roligt och nytänkande...eller?

3. 2007 års bakmaskin är utan tvekan Playstationspelet "Singstar". Det är något i mickarna som gör att den lätt berusade gästen kan ta det högsta och mest gälla toner. Singstar är inte lika trevligt när man, som jag gjorde hela kvällen, sitter spiknykter i garderoben. Chuptios, någon?


Stämningen är på topp.

Inga kommentarer: