måndag 30 mars 2009

Último esfuerzo para hoy

Idag står jag inför en svår uppgift. Jag ska packa... det finns lika olika varianter på hur man bäst går tillväga.

1. Man tar passet och VISA-kort i fickan och köper allt på plats

2. Man packar lätt, dvs. två tröjor och två par trosor. När man använder det ena paret tvättar man det andra. (Ett annat tips är att ett par stringtrosor kan användas i 6 dagar... guess how;))

3. Man börjar en vecka före avresa och tvättar, viker och planerar.

Jag har rest (och flyttat) rätt många gånger, här kommer mina packnings- tabbar och favvar.

- Jag skulle till Nederländerna i tio dagar (jag åkte dagen efter tenta) och samma dag som jag skulle åka märkte jag att jag glömt packa. Fokus på rätt sak, dvs. tentan....

- Jag skulle flytta från Honduras till Sverige och vägrade inse att min tid (för den gången) i LA var slut. Något som resulterade i en lång sista fest och en panikpackning full av tårar och skratt. Mitt plan gick 12.00 på fredagen, jag kom hem vid 07.00 för att börja packa. Min värdsyster och jag rev ner allt i väskor och påsar och grät och skrattade. Det slutade med att hon satt på väskan och jag kämpade för att få ihop ... 70 kg packning blev det.

- En av mina första egna resor (dvs ensam) gick till Spanien (såklart). Jag planerade i månader och skrev långa listor. Den slutgiltiga listan var fyrfilig skriven på ett A3-papper

- Sist jag flyttade till BCN såg det ut sågär dagen innan...


- Hur ser det ut idag då? Har jag lärt mig något? Knappast, jag sitter här och äter godis och funderar på vad jag ska köpa på flygplatsen imorgon. Packa var det ja.


VI SES OM EN UGE! KNUS <3

Inga kommentarer: