onsdag 17 september 2008

Egen tid

Nu ikväll fick det bli lite Johanna tid mellan texterna jag måste läsa.
Jag tog ett hederligt bad, tända ljus och skum; dock hade vi bara julbadskum, så nu luktar jag kanel och ingefära =0)
Med mig i badet hade jag Peter Singer "One world", så den senaste timmen har jag lärt mig massor om WTO och hur det är en icke-demokratisk organisation, om sköldpaddor och ekonomiska vinstintressen. Konstig bok det där, men himla intressant...

att koppla av helt är ju befängt!

Med tanke på mitt inlägg igår om en vegetarisk dag kan jag meddela att det inte är särskilt svårt. Jag har fått hela min familj till det och ingen protesterar. Jag fick G att knappt äta kött på 1,5 år, jag fick S att tycka om annat än corndogs och jag fick hela min värdfamilj i Honduras att alltid äta grönsaker till maten.
Det där med vegetarisk mat är inte så dumt, hör av er om ni vill ha tips på mat, det behöver inte vara så svårt.

Dessutom har jag och M bestämt oss för att vi ska skriva en bok, vi börjar imorrn och första deadline är om en vecka. Det ska bli en arg bok, en bok som man kan skrika och gapa till, en bok att bli känd på. Undrar hur det kommer gå...

Nu ska jag läsa om "Religion in the Public Sphere" sen ska jag söva. FIGHT!

Inga kommentarer: