onsdag 7 maj 2008

Uppdatering sjukdom

Känns bra att det enda jag skriver om är mina krämpor. Himla tur jag får hjälp mot allt också annars kunde man ju tro jag var hypokondriker (självironi där va), anyway i dag blev det ett besök på våning två på sjukhuset och neurologen. Brukar mest hålla till på första plan eller våning 1 i vanliga fall, men i dag blev det en liten tur till 2:an.
Jag fick träffa en stressad men trevlig läkare som hade tolk (?!?) med sig... tror hon egentligen var sjuksköterska men hon översatte allt jag sa från spanska till katalanska.

Jag fick förebyggande medicin (se bild) mot min migrän och en remiss till hjärnröntgen, som en kompis sa, "be dom göra en safety copy av alla tankar först"... mm, det lugnade ju mig.

Wellwell, lite skärrad och lite lättad gick jag mot apoteket och tänkte shit detta kommer bli dyrt så jag tog med mig kortet. 1,58 euro (runt 14 kr) blev det, erm, jaha sa jag och räckte fram mitt VISA-kort hehe. För detta fick jag ut tre olika receptbelagda tabletter, ska man vara sjuk nånstans så är det bannemej i Spanien.

Hann med några timmar i parken också. Imorrn blir det åter till våning 1 på sjukhuset och träff med min husläkare.

OBS; jag har nu på kvällen varit riktigt vuxen; jag har strykt (japp köpt strykjärn) och lagt upp ett par byxor, sen lyckades jag klippa ett stort hål i dom som jag fick lappa igen. Sen tvättat två maskiner tvätt (första gången sen vi flyttade in, på något märkligt sätt har det blivit G som fixar allt sånt) bytt lakan o dammat alla bord. Imorrn ska mattan rystas...
nu blir det el clasico (fotboll alltså, barcelona-madrid)och lite mat. Jag vägde mig förresten på apoteket igår (spanska apotek har allt!!) och jag har inte vägt så lite som nu sen jag gick på gymnasiet, dvs. en 8 år sen eller mer...

SOV GOTT!


Min vy från balkongen på kvällarna

Jag med migrän i parken

Min läkare sa, ta en halv... min fråga; hur delar man på denna???

Inga kommentarer: