onsdag 21 maj 2008

Besuchen

Haft finbesök i nästan en vecka. Mysiga NeelKe (eller NeelTe som jag ska börja kalla henne nu, hon dricker mycket te) kom på besök. Hon var inte ett dugg intresserad av Barcelona stad, monument, eller turisthak. Nä Neel hon vill dricka te, läsa sin bok och prata. Det spelar liksom ingen roll vart vi är, allt känns så vanligt när vi ses... tänk om vi rest jorden runt, vi hade nog inte vetat vart vi var för allt känns som skrivet som vanligt vart vi än är :)

I dag har jag utökat mitt antal sjukhusvistelser (säkert två veckor sedan sist). Efter i dag kan jag sätta en bock för TAC, dvs. hjärnröntgen. Fick ett infoblad i receptionen, på det står det: Röntgen utan injektioner av kontrastvätskor och undersökningen ger inte klaustrofobi. Mmm, undrar om det skulle lugna?
Jag fick inte äta 6 timmar innan undersökningen, har fortfarande inte kommit på hurvida min mage är tom eller full påverkar min hjärna? Wellwell, hungrig och nervös fick jag lägga mig på en skålformad brits med händerna på magen (jag som har så långa armar fick nästan vira armarna runt mig för att inte slå i när dom körde in mig i ett rör) jag fick lova strängt att blunda och absolut inte röra mig. Mmm, tre saker Johanna ääälskar-not. Inte titta?!?!?! Jag vill ju veta hur det går till, puff. Iaf, där låg jag med hjärtat i halsgropen åkandes upp o ner på en brits med starka laser strålar i ansiktet och konstiga ljud runt mig. Tio minuter senare var det klart...ojojoj, vad stolt jag var och berättade om och om igen för G hur det gått till. (tror han var lagom intresserad)

Nu är klockan 22.14 och jag borde packa inför imorrn. Jag åker utan bagage, det gjorde jag också sist jag var hemma, tankarna då var "äh jag har ju kläder hemma!" det slutade med att jag fick gå i mina snöleopardtights från 1994, strl 158 i tio dagar för jag hade visst tagit med alla kläder till BCN. Undrar vad det blir för outfit denna gång...

Line och jag i en turisttät butik, dock italienskt märke... titten godkänd

glasspaus

Neel, jau o G

Inga kommentarer: