torsdag 29 maj 2008

Regnets fördelar

Det har inte regnat så mycket som det gör nu i BCN på 60 år (så säger dom alltid). Jag såg på nyheterna i går att en kyrka i Tarragona (ja det är en stad och nej dom gör inte Cloetta choklad där) hade begravts under en sjö av regnvatten, bara toppen stack upp. Jag tycker dock det var mer intressant och ville genast åka dit när jag istället borde tyckt det var fasansfullt och jobbigt.
Jag gillar regn, regn har massa fördelar (och några nackdelar). Nackdelarna är att internet får störningar och stängs av, att det är fullt med daggmaskar och sniglar överallt och att jag inte får tillräckligt med D-vitamin.
Fördelarna med regn är att när det gäller sniglar och daggmaskar så har jag inte sett en enda i BCN nånsin, jag springer mycket bättre i regn och mycket längre, man måste inte vara utomhus utan kan gå ut av egen vilja och att det känns OK att jobba :)
Det mest positiva argumentet för regn måste ju vara det att trimmningen till Beach 2008 kan ligga på hyllan nån vecka till... guuuuud så skönt.

Nu ska jag sova, G.F!!!

Inga kommentarer: