lördag 28 juli 2007

Då var det dags igen

Jag är en usel bloggare. Det har gått lång tid utan att jag skrivit ett ord. Min enda ursäkt heter ‎Facebook, detta djävulens påhitt. Man blir totalt beroende av att veta vad andra skriver på sina ‎kompisar sidor och vem som varit vart och varför någon tycker si eller så....usch, jag hatar allt ‎jag blir beroende av.‎
Jag minns en finsk tjej som jag lärde känna i Madrid, hon sa alltid ”jag hatar att vara beroende ‎därför undviker jag allt som gör mig beroende”. Det låter rätt sunt tycker jag, men hennes ‎exempel var ”jag dricker bara café latte på torsdagar för jag vill inte bli beroende”.... smart ‎tjejen...hrmmmm.‎

Alltid när jag får lust att blogga går min fantasi ut en runda och kommer tillbaka lagom tills ‎jag bestämt mig att ge upp och stänga av datorn. ‎

Denna helg flyttar jag. Jag ska flytta från en av de äckligaste lägenheterna jag sett på länge. ‎Det ligger blöt, fuktig och numera möglig tvätt i korridoren, fimpar i varenda glas, tallrikar ‎överallt, handdukar på golvet, vattnet är avstängt, Barcelona elcentral har brunnit så lyset ‎kommer och går och igår mötte jag en kackerlacka på väg ut. Slog dock ihjäl honom innan ‎han fick ett namn. Ett litet tips bara; bo med folk du känner sedan innan och bo för fan inte ‎med engelsmän. (Ursäkt till alla er som faktiskt städar).‎

I alla fall, jag ska ”flytta” en månad till Gusten, jag gillar inte och kalla det flytta. Jag ska helt ‎enkelt ”bara” bo med mannen i mitt liv en månad i hans lilla rum för att sedan flytta neråt ‎Rocafort och bo med Lisa och Al. Tre svenska tjejer och en fräsch lägenhet. Gissa vem som ‎längtar...‎

Mitt liv är skrivet i listor... jag har inte en ”livets bok” utan en ”livets lista”. Ärligt talat så är ‎varenda dag av mitt liv beroende av en lista. Här är helgens...‎
‎1.‎ Packa
‎2.‎ Bära hem saker till Gustens palats
‎3.‎ Duscha
‎4.‎ Beställa frissatid, dryga är allt är drop-in här...‎
‎5.‎ Sista REA dagarna, borde ta en sväng
‎6.‎ Sen är det fest


Peace out

Inga kommentarer: