onsdag 21 juli 2010

Överskottsenergi och understimulerad

jag har massor av energi men viljan fattas. Projekten duggar tätt i hjärnan men jag förmår mig inte att ta tag i saker. Resultatet blir att jag tröttnar på mig själv och går runt och är förbannad och vresig.
Men idag tar jag tag i saker (inspirationen var gårdagen med J). Vi drog till Malmö för att shoppa och klättra i Västra hamnen. Vi borde utbilda oss till personal shopper, på 3 timmar och ETT kvarter fann vi allt vi tänkte kolla på. Galet! Vi drog till Scheeleparken för lite bouldering, sjukt nice att klättra där. Tre klippblock i olika svårighetsgrader, dock fattades vi en padda, landa i storkornig grus är sådär och min vad ser ut som på en 5 åring som gillar att springa och ramlar ofta... (skrubbsår delux). Men kul! J tyckte det var lite pinsamt för skateparken var full av killar (ingen över 13 år dock)... dit lär jag dra igen!

Kvällen avslutades med en rask promenad på 12 km med 11 kg extravikt på ryggen. Varma fläktande vindar, härligt sällskap och ömmande tår. Väl hemma tände vi en engångsgrill och åt korv med bröd på gräsmattan.
Förresten så försöker jag lära mig äta kött, hittills har jag ätit blodpudding, leverpastej, kokt medvurst och en 95% chorizo i bröd. Många bäckar små... snart går jag på dom riktigt stora grejorna!

Idag? Kate Bush, styrketräning, 12 km powerwalk och uppsatsskrivande... pust

Inga kommentarer: