onsdag 19 maj 2010

Alla vill visa sin bästa sida

Jag läste ett inlägg (från en man) som bad alla tjejer sluta ta foto lite snett uppifrån och titta med rådjursögon in i kameran. Han påstod vi inte ser ut så i normala fall...
Jag kontrar med att säga "men om man ser ut sådan då?" Jag är oftast kortare än de killar jag tittar på och tittar man under lugg får man ju sådan blick. Hur ska man då ta en bild på sig själv? Underifrån? Grodperspektiv? Hur sexigt är det på en skala?

När vi ändå snackar om fototeknik så vill jag kommentera detta med att le eller inte på bilder. Le för fan! Jag hade en period i tonåren då jag vägrade le, nu förstår jag vad min far menade med att "le för fan". Det finns inget värre än människor som försöker se allvarliga ut på bilder. En vän till en vän vägrar le på bild, detta resulterar i att han tolkas som den sura i sällskapet, fast han egentligen är en rätt rolig kille.
En bild säger mer än tusen ord. Fortsätt ta bilder med rådjursögon och LEEEEEE

Inga kommentarer: