fredag 11 april 2008

Att läsa eller tolka?

När jag var liten o skulle lära mig läsa, vägrade jag läsa vad det egentligen stod. Jag läste vad jag tyckte det stod, eller vad jag just då satt och tänkte på.
Under högstadiet och gymnasiet hade jag problem med att lyssna på musik och plugga, det slutade ofta med att jag skrev låttexten istället för vad jag skulle skriva.

I dag kom ännu ett bevis på att jag inte kan läsa, jag kan bara tolka, tänka och allvarligt talat (skrivet) tror jag inte det finns någon kontakt mellan mitt medvetna och min motorik utan bara en kontakt mellan mitt omedvetna och vad jag gör...

Jag har registerat adresser i våra datasystem, denna gång hade jag lyckats ge en anställd på SAAB adressen:
Batmansgränd 8
416 46 Trollhättan

Visst jag samlar på Batman-filmer och Batman är världens bästa superhjälte. Men detta?
Tur man aldrig blir vuxen...

Batmaaaaaan

Inga kommentarer: